Dette er en model af hvordan en evt. bane kunne se ud.
For at opbygge banen kan man f.eks. bruge hulahopringe, tæppefliser, farvekridt eller lignende for at markere felterne.
Hvert hold skal bruge en markør, for at signalere, hvad hold "de tilhører" når de står ude på banen som spillebrik, hertil kan man bruge enten en overtrækstrøje, en farvet spand, eller bare en genstand, som en vandflaske. Det eneste, der betyder noget er, at man kan se forskel på markøren.
Hvilket der gør spillet meget fleksibelt/mobilt og let tilgængeligt, så man kan spille det alle steder.
Spilleguide:
Der kan være op til 4 hold, med mellem 3-5 deltagere på hvert hold.
Spillet har 4 katgorier, som har henholdsvis faverne; blå, rød, gul og grøn.
Første hold slår med en tal-terning og en farvet terning, derefter rykker man det antal man har slået med sin tal-terning, og får et spørgsmål fra den farvekategori man har slået.
Et eksempel kunne være, at holdet slår en 4 og rød, så skal holdet rykke 4 felter frem og have et spørgsmål fra den røde kategori.
Hvis holdet svarer rigtig på spørgsmålet, rykker de ét felt frem, hvis de derimod svarer forkert skal de rykke ét felt tilbage.
Farve terningen har 6 farver; blå, rød, gul, grøn, sort og hvid, dette betyder, at hvis man rammer den sort farve, skal man vente en omgang og må derfor IKKE rykke frem. Hvis man derimod rammer den hvide farve, må holdet selv bestemmer hvilken farvekategori de vil have et spørgsmål fra.
Der kan være op til 4 hold, med mellem 3-5 deltagere på hvert hold.
Spillet har 4 katgorier, som har henholdsvis faverne; blå, rød, gul og grøn.
Første hold slår med en tal-terning og en farvet terning, derefter rykker man det antal man har slået med sin tal-terning, og får et spørgsmål fra den farvekategori man har slået.
Et eksempel kunne være, at holdet slår en 4 og rød, så skal holdet rykke 4 felter frem og have et spørgsmål fra den røde kategori.
Hvis holdet svarer rigtig på spørgsmålet, rykker de ét felt frem, hvis de derimod svarer forkert skal de rykke ét felt tilbage.
Farve terningen har 6 farver; blå, rød, gul, grøn, sort og hvid, dette betyder, at hvis man rammer den sort farve, skal man vente en omgang og må derfor IKKE rykke frem. Hvis man derimod rammer den hvide farve, må holdet selv bestemmer hvilken farvekategori de vil have et spørgsmål fra.
Hej det ser bare så godt ud.
SvarSletGode refleksioner må jeg sige. Jeres ide, er meget aktuel så jeg glæder mig til ferniseringen...
Hilsen Charlotte Bervild (jeres blogintro lærer)
Ja, det er en rigtig spændende idé.
SvarSletForestiller I jer at det vil inspirere børnenes leg? Kom gerne med refleksioner i forhold til de historiske ændringer i børns leg og børns kultur (jf. Balslev og Jessen samt flere af artiklerne i DKK bogen) og hvordan jeres produkt relaterer hertil.