torsdag den 31. oktober 2013

Piaget' læringsformer


Assimilation - Akkomodation

Vi har i dag beskæftiget os med læringstyper. Herunder har vi arbejdet med "Den kognitive læring" af Piaget. 

Ud fra vores produkt har vi prøvet at gøre brug af begreberne assimilation og akkomodation: (Illeris, 2006)

Vores produkt er en læring der formodentligt bygger på noget som mange børn i forvejen kender til. Spil, spilleregler og følelsen af at tabe eller vinde, er i forvejen en del af deres basale antagelser. 
Dvs. at vores spil er en assimilativ læringsproces.
Dog er det nye stof de lærer via spørgsmål, bevægelse og samarbejde forhåbentlig en udbyggelse af deres i forvejen indlærte skemaer – og dermed har de modtaget ny viden ved brug af assimilation.


2 kommentarer:

  1. Kunne man anvende Jeres pædagogiske produkt i en Akkomodativ process?

    SvarSlet
    Svar
    1. Individuelt kan der ske akkommodation, et eksempel kunne være at, en deltager lærer en anden tilgang til det at tabe. Han græder ikke længere når han taber, men ser glæden ved at deltage i spillet.

      Slet